Joulukuu #10

Eletään siis hyvinvointikuun kymmenettä päivää. Tänään heittäisin sinulle ruokaan liittyvän hyvinvointihaasteen. Nimittäin proteiinihaasteen.

Kaikki ovat väkisinkin tänä informaatiotulvan aikana tietoisia siitä, että proteiinin riittävä saanti on tärkeää mm. treenaavalle, painonpudottajalle sekä toipilaalle.

Oletko itse koskaan kiinnittänyt huomiota syömäsi proteiinin laatuun tai vaihteluun? Vedätkö aina rahkapurkin tai jauhelihapaketin?

Haaste tulee tässä:

Listaa n. 6-7 erilaista proteiininlähdettä, joista mieluusti puolet on itsellesi uusia ja erilaisia.

Valitse sitten omasta listastasi jokaiselle päivän aterialle eri proteiininlähde. Eli syöt jotain proteiinia ihan jokaisella aterialla.

Mikäli tuntuu haastavalta valita eri proteiininlähde jokaiselle aterialle, lähde liikkeelle siitä että vaihdat proteiininlähdettä päivittäin, eli päivän tärkeimmälle ja kookkaimmalle aterialle (joka mieluusti sijoittuu liikunnan jälkeiseen aikaan). Kierrätä proteiineja mieluummin kuitenkin niin, että viikon aikana tulet käyttäneeksi vähintäänkin noita kuutta-seitsemää eri proteiininlähdettä.

Proteiinijauheita nauttivalle: Huomaa, että on myös olemassa muita proteiinijauheita kuin heraproteiini ja että heraproteiineissakin on suuria laatu- ja puhtauseroja!

Alla aiemmassa postauksessani esiintynyt kuvio tähän tarkoitukseen sopivaksi tuunattuna:

Image

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s